Patru idei și sfaturi practice pentru amenajarea biroului

Patru idei și sfaturi practice pentru amenajarea biroului

Detalii

Categorie
Stiri casa si gradina
Modificat
acum 1 saptamana si 1 zi
Apartine de
DWF
Vizualizari
41

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Indiferent că vorbim de biroul improvizat de acasă sau de cel de la locul de muncă, modul în care este amenajat are o influență semnificativă asupra mediului de lucru și inclusiv asupra productivității. Așadar, dincolo de elementele de design sau trucurile utile pentru organizarea unui spațiu de lucru, biroul trebuie să fie cât mai practic, astfel încât să te motiveze. Totodată, important este să creezi un mediu care să se potrivească stilului personal și profesiei tale.

Dacă ești în curs de amenajare a unui birou propriu, retras în confortul casei, însă spațiul pe care îl ai la dispoziție nu pare tocmai atractiv, câteva idei și sfaturi ți-ar putea fi de folos.

Ce trebuie să ai în vedere înainte de a începe amenajarea biroului


  • Cât de ofertant este spațiul tău - trebuie să ai în vedere ce suprafață ai disponibilă și care îi sunt constrângerile;
  • Ce buget îți permiți să investești în amenajare;
  • Care sunt nevoile tale reale, specifice activității pe care o ai - ce este esențial pentru a-ți desfășura activitatea și ce este estetic; pentru a rezolva acest aspect poți alege confortul cu mobilierul pentru birou de la UnicSpot;
  • Cât de mult te pricepi să amenajezi pe cont propriu și ce ustensile deții pentru a duce treaba până la capăt.

Elemente practice ce nu trebuie să lipsească din amenajarea biroului


1. Alege culori care îți dau o stare pozitivă
Primul pas pe care îl faci în amenajarea unui birou este zugrăvirea pereților. Dar știai că modul în care alegi și îmbini culorile își influențează direct energia? Imaginează-ți un birou cu pereții roșii, bleumarin închis, indigo sau orice altă nuanță puternică. Cu siguranță ți-ai simți ochii obosiți în permanență sau ai simți o senzație de apăsare. Optează pentru culori cât mai deschise, în tonuri neutre, care își dau o stare de optimism. Acest truc este indicat și dacă ai un birou de dimensiuni mai mici deoarece creează iluzia de spațiu. Poți lua în considerare și decorarea biroului cu câteva lucrări de artă precum tablouri, mici sculpturi sau alte obiecte artizanale, astfel încât să te simți cât mai în mediul tău.

2. Optează pentru mobilier ergonomic
Confortul este un factor important și trebuie neapărat să fie luat în considerare pentru că influențează semnificativ atât productivitatea, cât și starea fizică generală. Mobilierul ergonomic își menține corpul într-o poziție sănătoasă, astfel încât să ai o postură bună pe toată perioada de lucru. De regulă este ajustabil după particularitățile corpului tău.

Printre cele mai întâlnite elemente ergonomice într-un birou sunt:

  • Un scaun confortabil care își susține coloana vertebrală;
  • Un birou așezat la înălțimea potrivită pentru utilizarea tastaturii;
  • O tastatură externă chiar dacă lucrezi pe laptop;
  • Un mouse care se potrivește perfect în palmă, astfel încât să nu forțezi încheietura;
  • Un ecran amplasat la o înălțime confortabilă și la o întindere confortabilă de braț;
  • Corpuri de iluminat reglabile;

3. Cu cât mai puține cabluri, cu atât mai bine
Orice birou include măcar câteva device-uri de bază care adesea necesită alimentare sau conexiune cu alte dispozitive prin cablu În acest caz, o gestionare adecvată a cablurilor reduce semnificativ dezordinea din spațiul de lucru și riscurile de accidentare. Pentru a strânge toate cablurile într-un singur loc, încearcă să folosești cleme sau legături speciale pentru a înfășura și organiza firele sau o masă de birou concepută special pentru mascarea cablurilor vizibile.

4. Amenajează un colțișor relaxant unde să te retragi atunci când ai nevoie de o pauză
Pauzele lungi și dese nu sunt neapărat cheia marilor succese, însă cu siguranță te ajută să-ți păstrezi bunăstarea mentală. Amenajează într-un colț al biroului o zonă unde să te poți retrage pentru 10 minute atunci când simți nevoia. Ideal ar fi ca această zonă să se afle în apropierea unei ferestre astfel încât să ai lumină naturală și să-ți relaxezi ochii. Poți folosi o mobilă ușoară de colț, cu câteva rafturi pentru cărți și plante, o măsuță și un scaun sau fotoliu de mici dimensiuni

Așadar, folosirea unui mobilier practic și a unor soluțiile inteligente de gestionare a haosului din birou îți poate maximiza productivitatea și starea generală de bine la birou. Poți aborda orice stil care te face să te simți confortabil, de la minimalist la eclectic, iar pentru spațiile pe care nu te-ai fi gândit să le folosești, apelează la soluții creative. Nu ai nevoie de abilități specializate sau de un buget foarte mare pentru a le realiza toate acestea.


Sursa foto: freepik.com