Ce obligatii au angajatorii privind echipamentele de protectie individuale?

Ce obligatii au angajatorii privind echipamentele de protectie individuale?

Detalii

Categorie
Stiri casa si gradina
Modificat
acum 10 luni si 5 zile
Apartine de
DWF
Vizualizari
296

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Securitatea si sanatatea in munca sunt aspecte deosebit de importante de care trebuie sa tina cont orice angajator. Unul dintre lucrurile care vizeaza direct acesti factori si care ofera conditii mai sigure este echipamentul de protectie individual. Inconstienta sau nerespectarea regulilor in industrie, ori alte domenii in care desfasurarea activitatii zilnice, implica un anumit grad de risc poate costa mult orice companie. Prin folosirea costumelor, pe langa prevenirea accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale, firmele actioneaza totodata in conformitate cu prevederile legale si evita posibilele sanctiuni care nu sunt deloc mici.

Ce reprezinta echipamentul de protectie individual?

Prin echipament de protectie se face referire la acel tip de imbracaminte destinat sa fie purtat sau tinut de un muncitor atunci cand lucreaza in medii care ar putea sa-i puna in pericol siguranta, sanatatea sau chiar viata. Acesta trebuie sa fie utilizat atunci cand riscurile nu pot fi evitate sau limitate cu ajutorul mijloacelor tehnice de protectie colectiva sau prin intermediul unor masuri, procedee ori metode de organizare a muncii. Durata purtarii echipamentului este determinata de gravitatea acestor riscuri, frecventa expunerii la pericole, caracteristicile postului sau performantele costumelor de lucru.

In situatia in care se anticipeaza accidentari sau vatamari ale sanatatii angajatilor, compania trebuie sa le asigure costume individuale pentru protejarea corpului, a capului, picioarelor, a fetei si ochilor, precum si masti respiratorii sau protectii auditive. Mai exact, in categoria echipamentelor intra toate hainele si accesoriile proiectate cu scopul de a proteja personalul.

Notiunea de echipament de protectie individual este reglementata prin legea 306/2006. Aceasta precizeaza ca in sfera hainelor ce protejeaza lucratorii nu sunt incluse uniformele folosite de serviciile de urgenta si salvare, cele sportive, de autoaparare sau descurajare, pentru mijloace de transport rutier sau dispozitivele portabile pentru detectarea si semnalizarea riscurilor ori a factorilor nocivi.

De ce este necesar echipamentul de protectie individual?

Inainte de alegerea echipamentului, companiile au obligatia de a analiza si evalua riscurile ce nu pot fi evitate prin alte mijloace si de a defini caracteristicile pe care trebuie sa le aiba imbracamintea de protectie pentru a evita sau limita pericolele identificate.Lindstromgroup Romania ofera angajatorilor echipamente de lucru corespunzatoare. Acestea sunt necesare pentru a reduce expunerea lucratorilor la riscuri de natura fizica, electrica, chimica, termica sau biologica. Echipamentele pot fi alese de pe lindstromgroup.com/ro/ in functie de ramura industriala a fiecarui antreprenor in parte.

Utilizarea corecta a acestui produs asigura conditii de munca sigure si sanatoase in domenii foarte diferite, cum ar fi in fabrici, service-uri auto, industria farmaceutica, in medii ce implica lucrul cu substante chimice, zonele unde exista risc de incendiu sau in timpul activitatilor desfasurate de electricieni ori alpinisti.

Ce obligatii au angajatorii cu privire la echipamentul de protectie individual?

In vederea asigurarii unor conditii de securitate si sanatate la locul de munca pentru a preveni accidentele sau riscul aparitiei bolilor profesionale, companiile trebuie sa respecte mai multe reguli. In primul rand, orice angajator este obligat sa puna la dispozitia muncitorilor echipamentul de protectie in mod gratuit, sa asigure buna functionare, intretinerea si inlocuirea lui, in functie de profilul de activitate al firmei. In caz contrar, risca sanctiuni ce pot ajunge pana la 10.000 lei daca nu acorda ecipamente corespunzatoare si pana la 7.000 lei in cazul in care nu le inlocuiesc pe cele deteriorate.

Este necesar ca societatile sa-si desfasoare activitatea in baza unei autorizatii de functionare, prin urmarea unui plan de prevenire si protectie si conform unor solutii potrivite, adoptate pentru a indeplini prevederile legale cu privire la securitatea si sanatatea in munca. Angajatorii au datoria de a-si elabora instructiuni proprii, de a aplica si controla implementarea masurilor propuse si de a stabili atributii pentru lucratori. In cadrul firmei, trebuie sa se asigure informarea tuturor angajatilor si sa fie desemnate persoane raspunzatoare de domeniul sanatatii si securitatii in munca. Pe langa aceste aspecte, angajatorii sunt obligati sa ia masuri pentru autorizarea exercitarii meseriilor si sa introduca in campul muncii doar persoane care corespund sarcinilor pe care urmeaza sa le execute.

Legea prevede ca firmele sa tina evidenta zonelor cu risc ridicat, sa asigure functionarea permanenta si corecta a sistemelor si dispozitivelor de protectie si sa implementeze masurile dispuse de inspectorii de munca in timpul vizitelor de control. Respectarea tuturor obligatiilor asigura un mediu de lucru mult mai sigur pentru personalul angajat.

O maneca a unui pulover poate fi oricand prinsa intr-un utilaj daca muncitorul nu are o salopeta cu elastic la maneci care sa-l protejeze atunci cand este la munca. Astfel de situatii se pot transforma in cazuri cu adevarat dramatice daca angajatorii nu sunt constienti de importanta achizitionarii si purtarii echipamentelor de protectie individuale pe care trebuie sa le aiba lucratorii sai.

Sursa foto: pxhere.com/en/photo/513134