Conferinta de Design - Design is pure lust

Detalii

Categorie
Stiri casa si gradina
Modificat
acum 3 ani si 2 luni
Vizualizari
331

Voteaza & Distribuie

Descriere

In asteptarea Conferintei de Design – "Design is pure lust" (17 – 18 septembrie), din cadrul Targului International de Mobila, Echipamente si Accesorii - BIFE-SIM, ce va avea loc la ROMEXPO am apelat la creativitatea speakerilor pentru a imagina o Romanie sub forma de cladire, camera si piesa de mobilier.




Astfel, la intrebarile:




1. Daca Romania ar fi o cladire, ce fel de arhitectura ar avea si de ce?


2. Daca Romania ar fi o camera, in cel stil o vedeti amenajata si de ce?


3. Daca Romania ar fi o piesa de mobilier, ce anume ar fi si de ce?





am primit urmatoarele raspunsuri:



Serban Tiganas - Presedinte, Ordinul Arhitectilor din Romania, partener al biroului de arhitectura si inginerie Dico si Tiganas, fondator al biroului de Urbanism Planwerk si profesor la Faculatea de Arhitectura si Urbanism a Universitatii Tehnice din Cluj – Napoca.




Daca Romania ar fi o cladire, ar fi Casa Poporului, sau Palatul Parlamentului, sau oricum s-ar numi, cu un zid mare imprejur si Roger Waters cantand degeaba in fata, dar si cu un muzeu de arta contemporana in spate,realizat intr-o arhitectura contemporana, parazitand aproape inexplicabil marea casa, dar din pacate prea departe de drumurile tuturor.


Daca Romania ar fi o camera, ar fi cat se poate de eclectica, o colectie de multe si de toate, mai vechi si mai noi, incarcata, cu multe lucruri de care nu ne putem debarasa.


Daca Romania ar fi o piesa de mobilier ar fi in mod cert un scaun, nu prea comod dar foarte proeminent, directorial, ministerial, de om important, aproape un tron, dar care nu are picioarele in acelasi plan, ceea ce il face sa aiba nevoie de o bucata de carton impanata sub cel mai scurt, care ar putea fi pasaportul impaturit.




Matei Suciu - Designer de produs


Ar fi o gara. O gara veche, prost intretinuta, destul de murdara dar cu istorie, o cladire monument. Cu automate pentru bilete, cafenele si kebab, cu oameni care vin si pleaca.


Ar fi o camera fara un stil anume, fara personalitate, cu mobilier care arata bine dar nu foarte practic si usor inconfortabil si un televizor mare, imens.


Ar fi o oglinda. O oglinda inalta, fara rama, rezemata de un perete...




Arh. Mircea Tibuleac - General Manager, Axis Laminate Sibiu


Din pacate imaginea ei ar arata exact cum a permis sa arate majoritatea cladirilor sale de patrimoniu - adica o ruina !


As mobila-o cu canapele si fotolii foarte comode in jurul unui televizor cu ecran foarte mare din doua motive. Sa se poata odihni cetatenii ei permanent amatori de o pauza si, in al doilea, dar nu in ultimul rand sa poata privi in conditii excelente Jurnalul de la ora 5 si meciurile de fotbal.


Un pat comod pe care populatia ei sa-si doarma "somnul ratiunii"




Marina Cionca – Prof. Univ. Dr. Ing. Facultatea de inginerie a Lemnului, Universitatea Transilvania din Brasov.


Stil neo-romanesc, tip Ion Mincu, Grigore Cerchez, Cristofi Cerchez. Un stil unitar, limpede si caracteristic, efect al stilului bizantin si al stilului brancovenesc, cu elemente delicate ale traditiei conacelor romanesti din secolul al XVII-lea si al XVIII-lea, sau stil neo-traditional tip "Stuf" (carte publicata de Igloo), vezi cazul pensiunii din Sft. Gheorghe (Delta). Spiritul de reinnoire al acestei opere de arhitectura este exceptional.


Stilul Reginei Maria, de la Pelisor (camera de aur sau "studioul" cu semineu si scaune din tei aurit).


a. Jiltul atribuit lui Petru Rares, de la Manastira Moldovitza, despre care cred ca este cea mai semnificativa si autentica piesa de mobilier care a supravietuit din vechime.


b. Scaunul din lemn de tei aurit, decorat cu crini a la Dante Gabriel Rossetti (vezi tabloul Ecce Ancilla Domini), al Reginei Maria, de la Pelisor. Este probabil cea mai frumoasa piesa de mobilier conceputa vreodata in Romania, pana acum.


c. Scaunul realizat de arh. Octav Doicescu pentru Expozitia Universala de la New York 1939. O transpunere destul de minimalista a traditiei intr-o piesa relativ moderna.




Alin M. Olarescu - Dr. Ing. , Sef Lucrari Univ., Facultatea de inginerie a Lemnului, Universitatea Transilvania din Brasov.




Tara noastra, probabil, ca cel mai bine ar fi caracterizata de o cladire construita in stilul national romanesc, asa cum l-a propus si realizat, la sfarsitul secolului al XIX –lea si inceputul secolului al XX –lea, scoala de arhitectura romaneasca. Asta deoarece traditia trebuie integrata organic in modernitate.


Romania trebuie sa fie o camera moderna, functionala care sa raspunda cerintelor prezentului. Pe de alta parte, in aceasta camera trebuie sa existe si elemente care sa faca deosebirea dintre noi si oricare alta parte a lumii, asadar trebuie decorata astfel incat sa se poata afirma: „Imi cunosc si recunosc radacinile si valorile! Stiu cine sunt, de unde vin si incotro ma indrept!"


Romania, dupa parerea mea, poate sa fi reprezentata de cel putin doua piese de mobilier: patul pentru ca este propice creatiei iar Romania a avut si are creatori atat in sfera creatiei monumentale cat si in cea a creatiei de uz curent; si scaunul jos, rotund cu trei picioare care reprezinta un model ergonomic perfect dar ne conduce totusi intr-o zona arhaica a umanitatii si totodata in modernitate, fiind adoptat ca simbol al dezvoltarii durabile, picioarele sale reprezentand cei trei piloni: social, economic si mediu.





Conferinta se va desfasura, in ambele zile, intre orele 11.30 si 18.00.